Warsztaty instrumentalne tańców pogranicza polsko-ukraińskiego. Melodia i akompaniament. Kapela HrayBery
Warsztaty instrumentalne tańców pogranicza polsko-ukraińskiego. Zapoznanie z melodiami tanecznymi typowymi dla okolic Przemyśla, Sanoka i Lwowa z uważnością na aspekt wielokulturowości. Nauka grania melodii i akompaniamentu.
Kapela HrayBery przywraca do życia zapomnianą muzykę powstałą na styku dwóch kultur – polskiej i ukraińskiej. Ich repertuar to przede wszystkim utwory taneczne (kozaki, kołomyjki, mazurki, polki i walce) zrekonstruowane na podstawie archiwalnych źródeł: nut i nagrań audio. Melodie te zostały zebrane przez ukraińskich i polskich badaczy w dorzeczu Sanu i innych częściach Galicji wschodniej. Używane przez zespół instrumenty – skrzypce, cymbały, bęben i bas – były powszechne na tych terenach już od końca XVI w. Brzmienie zespołu pozwala słuchaczowi zanurzyć się w dawnej wielokulturowej muzyce tanecznej regionów zamieszkałych wspólnie przez Polaków, Ukraińców, Żydów i Romów.
Kapela HrayBery (Przemyśl) w składzie: Maksym Nakonieczny – pierwsze skrzypce, Serhii Postolnikov – cymbały, Marta Bodnar – sekund, Severyn Danyleiko – basy, Agata Weber – bęben obręczowy, baraban.
Maksym Nakonecznyj: skrzypek, samouk i śpiewak w projektach muzycznych Krajka, Hraybery, Kapela Serhija Ochrimczuka, badacz muzyki tradycyjnej pogranicza polsko-ukraińskiego, koordynator i organizator wydarzeń kulturalnych w Domu Ukraińskim w Przemyślu.
www.facebook.com/share/FmNFLYa3SaSzALUm/